Followers MamaTisya

Thursday, April 2, 2015

1 April 2015 ~ Hari Resit GST & info GST Hotline utk aduan


smlm kt fb rmi yg dok upload gmbr resit kn..almaklum la smlm dh bermulanya GST
kita sbg pengguna mmg kena amik tahu psl GST supaya kita tidak ditipu dgn charge yg bkn2


ni pg smlm aku bfast donut tp kt resit tu tkde plak ID GST tp ada charge GST 6%
sbb kalo tgk entry aku smlm psl resit GST wajib ada ID GST br bole diorang charge
bkn bole suka suki nk charge kn kalo tk berdaftar



time lunch plak mkn kfc...kt resit tu ada ID GST & kt bwh tu dipecahkan amountnye
senang mcm ni...cz harga yg dipamerkan adalah harga yg kita byr

mcm yg time bfast tu harga dipamerkan rm 2.50 tp time kt cashier dh kena 6%
kt supermarket blum lg aku p bli brg
tp smlm bc psl isu topup kn...sepatutnya tk dikenakan charge 6% sbb dh termasuk dlm tu
kita tgu la apa kata kastam


so kita sbg pengguna bole wat aduan thru GST hotline ni
samada ke kastam ataupun KPDNKK jika peniaga tidak ada ID GST tp diorang charge 6%
jika didapati bersalah diorang bole kena denda RM 200K so jgn main2..

sebelum GST pn aku mmg suka semak resit sbb kdg2 lain yg di beli..lain yg di charge
ni dh bermula GST mmg kena lg belek la resit tu
supaya kita tidak di tipu oleh peniaga yg amik kesempatan

5 comments:

Mona Lea said...

semalam dekat fb penuh dgn gambar2 resit

Amsran Sanuin said...

gst oh.. gst..ha

syawalsimpsons said...

boleh buat aduan ni....

~aSHa~ said...

selamat hari gst ihihihi

ArY+ShA=AmZaRFaYyAdH said...

Assalam sis,
iols dalam 2hri ni tak kena gst lagik
he3
tapi hubby dah 2 kali kena sebab top up
semalam top up untuk diri dia rm10 kat 7e kena dah 0.60
rini top up untuk diri iols rm30 kena lagik
he3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...