Followers MamaTisya

Tuesday, June 9, 2015

Info utk Mohon Lesen Memandu Malaysia Baharu


lesen memandu aku dh tamat tempoh april 2015 aritu
urusan pembaharuan bole dilakukan di Pos Malaysia
aku singgah pos malaysia dkt aeon setiawangsa
dan kalini baru dpt kad baru yg mcm I/C



syarat2nya sila bawa :

1. kad pengenalan
2. lesen memandu
3. slip lesen ( utk pembaharuan kali pertama)


aku slalu renew utk tempoh 5thn
slalunye utk sethn bayaran dikenakan rm 30
& 5 thn aku byr rm150
tp lps GST ada caj tambahan..aritu aku kena byr rm 152


ni lesen memandu lama & baru
valid smp bln april 2020 :)

ni ada info nk share ngan uolssss

kalo korang nk renew utk sethn...korang tkleh pegi lewat dr date busday korang tau
cthnye mcm aku aritu busday 26/4 tp aku pegi renew 27/4 ok lg kalo just nk renew sethn
tp kalo dh lebih dr 2hari dr date busday...korang kena renew utk 2thn dan ke atas
mcm kes aku tkpela sbb aku renew utk 5thn
ni utk yg nk renew sethn sahaja..so makesure jgn lewat ye


korang renew lesen utk brp thn????




8 comments:

  1. saya renew terus 2 tahun kak...ikut en asbeen kecik tu....dia suruh..hahahha..ikut je la

    ReplyDelete
  2. ooo patutlah ritu hubby renew tuk 2 thn
    rupanya mcm tu eh prosedurnya
    sbb el suh dia renew tuk setahun je
    tgk2 aik pasal pa 2 thn ekeke

    ReplyDelete
  3. Ingat nk renew 3 tahun..br2 ni renew 2thun je...tahun 2015 ni expired

    ReplyDelete
  4. yer...dah banyak pejabat pos yang ada mesin untuk mencetak lesen memandu yang baru nie. senang bilamana tarikh luput ikut tarikh lahir kan. tiada alasan lupa lagi.... ingat besday ingat tarikh luput lesen memandu

    ReplyDelete
  5. wow cantik!
    aida in shaa Allah oktober nanti :)

    ReplyDelete
  6. kita aritu g utc buat ic baru
    pastu nak buat la lesen baru skali kt jpj
    skali ramai gile org kt jpj..
    esoknye ic siap tros g pejabat pos pakai ic baru tu je bole buat lesen baru
    dia amek gambar kt ic tu

    ReplyDelete
  7. Assalam sis,
    iols tak leh buat lagi lesen baru
    kena tunggu thn depan he3

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...