Followers MamaTisya

Monday, June 1, 2015

resepi Ayam Panggang Madu AJAIB :)


lama tk grilled ayam...
kalini nk share resepi Ayam Panggang Madu AJAIB
kemain nama menu kn sbb aku guna pemanggang ajaib 
so aku bg nama menunye gtu :)



Bahan-bahan:

ayam-ikut suka la nk byk mana ...aritu aku just bakar 8 ketul je
bawang putih
lada hitam
sos tiram
madu


cara-cara:-

1. bersihkn ayam dan diperap dengan bawang putih + lada hitam + sos tiram + madu...kalo bole perap lama skit b4 di bakar atleast semalaman tp aritu aku nk cpt so perap kejap je dlm 10-15 minit

2. guna pemanggang ajaib ni tkyh ltk minyak tau...ltk kn ayam yg diperap td lps tu bakar lebihkurang 15-20minit...kalo guna pemanggan ajaib ni tkyh guna sudip utk kaco..korang just terbalikkn je pemanggang tu...senang kn..tp kalo korang nk guna sudip gk pastikan guna yg kayu...jgn guna yg besi tau........dh masak bole la dihidangkn ngan sos thai...yum2222

8 comments:

Nad MamaZN said...

lama x masak-masak makanan 'ajaib' ni, hehe

nur anis said...

yeayhh..boleh cuba ni...

Amanda Suria said...

Uish...looks tempting la...

Myra Jay said...

Wewitttt...
Sedapnya tengok..
terliur nih :D

Eliss Mie said...

nampak sedap sgt tu..

Ummu Athiyah Ismail said...

sekejap jer kan masak guna pemanggang ajaib ni kann..

syawalsimpsons said...

lama tak masak2 guna pan ni kakak

ArY+ShA=AmZaRFaYyAdH said...

Assalam sis,
kalo pakai pemanggang ajaib memang senang kan3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...