Followers MamaTisya

Monday, June 1, 2015

US Potatoes Culinary Festival 2015


salam uolsss...dh bfast ke???
kalo belum meh nk hidangkan uolsss dgn bermacam2 menu berasaskan kentang
lastweek, aku berpeluang ke US Potatoes Culinary Festival 2015 
bertempat di Hotel Sheraton Imperial Kuala Lumpur
utk merasai keenakan sajian yg berasaskan kentang
kalo biasa kita mkn kentang cthnye fries,wedges,mashed potato
 tp di festival ni bermacam2 sajian disediakan berasakan kentang yg belum pernah di cuba


Pesta kulinari berasaskan kentang US Potatoes dianjurkan oleh US Potato Board akan bermula dari 1 sehingga 30 Jun 2015. Sebanyak 13 restoran berprestij di sekitar Lembah Klang menyertainya dan masing-masing akan menampilkan pelbagai keenakan hidangan unik ala-ala hidangan fusion tanpa mengenepikan khasiat pemakanan dan rasa unggul dari kentang US yang berkualiti.


Restoran berprestij dan hotel yang mengambil bahagian tahun ini antaranya seperti:-

  • Best Western Hotel, Petaling Jaya
  • Big Hug Burger
  • Burger Factory
  • Jibby & Co.
  • La Bo Ca Latino
  • La Risata
  • Maria’s Steakcafe
  • Naughty Nuri’s
  • Rendezvous Steak Garden Restauran
  • Secret Of Lousinan
  • Sheraton Imperial Hotel, Kuala Lumpur
  • The Daily Grind
  • The Roulette Bar



Satu majlis memperkenalkan hidangan yang disediakan oleh chef-chef dari restoran berperstij yang terlibat telah diadakan di Hotel Sheraton Imperial Kuala Lumpur. Dan saya amat bertuah kerana menjadi sebahagian media yang dijemput untuk melihat dan merasai sendiri hidangan hebat yang disediakan berasaskan US Potato.



welcome drinks & appertizer sebelum majlis bermula


ucapan dari pihak penganjur festival & pakar pemakanan malaysia


14 antara chef-chef terbaik di Malaysia yang berjaya menghasilkan hidangan fusion yang istimewa berasaskan kentang US yang punyai khasiat dan rasa unggulnya tersendiri.


pelbagai jenis kentang utk di cuba dengan pelbagai sos yg disediakan


Orang kuat di bahagian kulinari Hotel Shreaton Imperial Kuala Lumpur.


Untuk pengetahuan semua, tujuan US Potato Board menganjurkan festival ini adalah untuk mempamerkan dan memperlihatkan bagaimana kentang US boleh digunakan sebagai bahan utama dalam pelbagai resipi dari hidangan pembuka selera sehinggalah kepada pencuci mulut. Ini secara tidak langsung akan menarik minat orang ramai untuk mencuba hidangan berasaskan kentang US dengan cara baru, menarik dan sihat.

Walaupun kebanyakan rakyat Malaysia mungkin telah menjadi tradisi  menikmati kentang dalam bentuk seperti goreng, lecek atau dibakar, kentang yang dimakan bersama salad dan sebagainya. Namun apabila diberi pendedahan tentang hidangan berasaskan kentang dengan cara menarik, secara tidak langsung membuka dimensi baru untuk masyarakat Malaysia sendiri  untuk lari daripada memasak hidangan kentang mereka dengan cara biasa.

Apatah lagi kita tahu tentang khasiat kentang itu sendiri yang tidak mengandungi lemak, sodium atau kolesterol. Oleh yg demikian, jangan risau kalau kita mengambil banyak kentang berkualiti dalam setiap hidangan ini kerana ianya boleh dijadikan antara diet sihat. 




antara sajian menarik berasaskan kentang utk di nikmati
 dari hidangan utama sehingga pencuci mulut


menarik kn , smua hidangan di atas


spot food blogger yg femes ... Mr Sidney Khan
v
v
v
v
v

v
v
v
v

v
v

v
v
v

v
v
v
v
v

v
v
v
v
makan time...byk sgt menunya....jom tgk


hah terliurrrr tk???smuanye berasaskan kentang



antara menu yg sempat di cuba...nmpk skit je tp kenyang tau



geng blogger semeja yg havoc


utk keterangan lebih lanjut berkenaan US Potatoes

thanks gain utk Mr Sidney Khan atas jemputan ini

6 comments:

adianiez AIDA said...

best nyer !
rambang mata di buat dek semua makanan tu :)

Nurul Diana@Mama Adam + Aidil said...

makkkkk aiii .. mcm2 menu kentang ade .... teruja menengoknya ;-)

CikLily Putih said...

pening masa satu nak masuk mulut dulu kan

safurara said...

semua POTATO! pengsannn~ hehehe

Jueliza Jamani said...

ohoiii lapaq kak oii.. dah la jue posa.. huwaa nyesal tgk gambar2 semua tu...

ArY+ShA=AmZaRFaYyAdH said...

Assalam sis,
eeeeeeeeeeeiiiiiiiiiii
sob3
ok bai
sob3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...