Followers MamaTisya

Wednesday, January 24, 2018

masak Tomyam Ayam penuh sekuali




skarang cuaca mendung je kn...dpt hirup tomyam mmg sodap

hah penuh sekuali ni

tumis bawang besar & bawang putih pastu masukkan 3 sudu pes tomyam tu
kacau2....pastu masukkan air secukupnya
masukkan ayam...biarkan mendidih baru masuk sayur2


meriah sayur2 ada brocoli, kobis, buah tomato


kacau bg sebati..masukkan perahan limau kasturi, gula secukup rasa
masukkan daun limau purut & cilipadi ...kacau2...siap utk dihidangkan


9 comments:

  1. tomyam mmg faveret kat rumah ni tp takleh bt pedas sbb bdk2 tak makan pedas.

    ReplyDelete
  2. Mewahnya sayur penuh sekuali ni kak...sedap hirup makan...tomyam ni sejenis makanan yang tak jemu di makan kan kak...masam masam manis pedas gituuu...terliur...abg Qi pun pandai mkn tomyam sejak umur 4 tahun lbh...skrg dh 6 tahun selalu mintak tomyam haha

    ReplyDelete
  3. sedapnyaaa tomyam. meriah isi dia!

    ReplyDelete
  4. sedapnye sebb penuh ngan sayur n ayam...makan saja pun sedap niii...aritu beli Pes kat padang besar mmg sedap...pure rasa tomyam

    ReplyDelete
  5. fuh lambakan bahan hah...puas hati camni amy...kalo kat kedai boleh dikira jeee ayam secebis due...udang seketul..sayur secarik kan....buat sendiri mcm ni mmg puas hati...boleh mkn ulang2 hah...kalo lieya ni dah celur mee dah..sedsap ni dpt mee tomyam.....

    ReplyDelete
  6. Fuhhh puas hati tomyam macam ni. Sedapnyaa kak.

    ReplyDelete
  7. puas makan tu banyak hehe.. homemade tomyam mesti sedap. kalo kat kedai CT x makan sangat entahla rasa tak sama kalo cem kat rumah =D

    ReplyDelete
  8. Sedapnya...ehhh mcm nak try jg perencah tu, biasa beli paket je

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...