Followers MamaTisya

Tuesday, October 6, 2015

resepi Kek Milo 3 Minit cepat & mudah :)

ada yg tnye resepi kek milo 3 minit...hah ni aku nk share la resepinya...
actually kek milo 3 minit ni aritu dok viral kt fb..rmi dok pakat buat...
sebelum resepi ni viral, aku pernah wat dh kek 3 minit ni tp bkn kek milo la ..
yg aku wat kek coklat...resepi lebih kurang je...
cumanye yg ni guna milo..yg aku wat guna serbuk koko..

bole tgk link




Bahan-bahan:

4 sudu besar milo
4 sudu besar gula kastor
4 sudu besar tepung gandum
4 sudu besar susu segar
4 sudu besar minyak masak
1 biji telur - aku guna 2 biji sbb telur kecik
sedikit baking powder-aku tk ltk sbb xde

hiasan topping (optional)
badam
chocolate rice

**resepi ni utk mereka yg ada microwave..makesure bekas korang guna tu bole masuk microwave
kn slh guna bekas..ada yg pecah plak



Cara-cara:

1. masukkan smua bahan2 dlm mangkuk...kacau sehingga sebati
2. taburkn topping - ikut suka korang la...aritu kt umh ada badam & chocolate rice
3. masukkn dlm microwave..set kn 3 minit- kek naik dgn geboooonya :)
4. siap utk dihidangkan...



tgk la tisya & cousinnye gigih dok kacau adunan


delisha pn nk join sama..smp dijilat2nye pengacau tu



kebetulan ada eskrem vanilla...lg la sedap kek milo mkn dgn eskrem kn
sekejap je licin di mkn panas2 kek ni

senang kn ...lebihkurang masak maggi...cpt dimasak, sedap di makan :)
selamat mencuba uolsssss


9 comments:

Julia Johari said...

Wahhhhhhhhhhhhhh best ye, menu yang mudah dibuat, tapi ju takde microwave ada pemanggang ajaib leh ke ek hmmm, sedapnya...TQ sis share, kot2 terbeli microwave leh cuba ni mudah

Lea Ismail said...

sedapnya.....buat pun mudah

Ummu Athiyah Ismail said...

Senang dan mudah...bawak bekal anak pagi2 pun ok nih :)

3 Proses Detoks Yang Anda Patut Tahu

idzwa kamaruddin said...

wahhhh senang giler!!

eima said...

xde microwave...takleh nk try

Nad MamaZN said...

sedapnya.. teringin nak buat lg

izzeyda said...

tak da microwave..

seraa rose said...

ada gak tngok resepi ni.. tp xmencuba lg sbbnya kalau buat kita yg diet ni lah yg kene hbskan..sob3x.

♥TheOnlyFarah♥ said...

Really 3mnt jer... nnti sat nk try tgk..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...