Followers MamaTisya

Tuesday, December 15, 2015

ada kejadian di Foodsbury @ Seksyen 9, Shah Alam


awal bln 12 aritu, ada lunchdate ngan ayu
so aku ajak mkn kt foodsbury kt seksyen 9 ni...
dr opis guna waze la sbb bkn tau sgt jln kt shah alam ni
aku ni kalo nk pi mkn sesuatu tmpt, slalunya aku google dlu, bc review
rata2 aku bc rmi yg bg negatif feedback tp bila tgk gmbr kt instagram mcm menarik
so kita cuba la..mayb ok ke...tk cuba tk tau kn


kami smp lebihkurang kul 1, meja kt dlm byk dh full
so kami duduk meja yg belah luar la
konsep kt sini...self service...tgk menu & order trus byr kt kaunter cashier
time kami tgh tgk menu tu, pjg gk la org tgh Q kt cashier tu



sblum dtg, aku dh tgk gmbr menu kt instagram
atleast tau la camne rupa makanan tu kn
sbb kt menu tkde gmbr...


restoran ni dh msk JJCM tp tkde plak aku tgk sebelum ni


menarik gk mural gajah tu...tp kalo kami pilih meja situ, mcm xmenghayati je nk mkn kn
kalo takat nk minum or just mkn dessert, lepak2 sesuai la dok meja situ


lps dh byr, dpt nombor...tgu la kami makanan smp


sementara tgu makanan smp , kita wefie dlu...ayu bw kwn nama julia
korang nmpk tk group yg dok kt meja yg mural gajah  tu
diorang dtg lmbt dr kami, tp makanan diorang smp dlu
yg makanan meja kami lambat smp
terutama menu aku...apa lg,  aku panggil la staff die tnye menu
pastu aku sound jugak la , nape org lain dtg lmbt tp dpt makanan dlu
bole wat derk je...makanan aku paling lambat skali smp
makanan ayu & julia dh nk abis diorang mkn, baru makanan aku smp
dh la tk say sorry...aku rs diorang ni tk tgk sape punya order dlu
padahal menu aku bkn susah sgt pn...pasta je pn


air ayu & julia - Berries Go Nowhere rm 14.80 each


menu ayu Spicy Beef Olio rm 11.50



menu julia Beef Burger rm 18.90


air aku Nutella Shake rm 13.20


nmpk tk bdk 2 org meja dpn kami ni....air tk smp2...mujur tk tercekik
lps tu die p cashier mintak refund sbb air smp diorang abis mkn tk smp2
meja yg sebelah kami order dessert dlu...pastu tgu makanan & minuman tk smp2 gk...
diorang p cashier mintak refund gk


ni la menu aku yg lambat smp...dh la kuah masin !!!
Lamb Carbonara rm 14.20


menu aku smp dh kul 2pm..mujur la break jumaat smp 2.30pm kn...
kalo tk, mmg aku pn mintak refund gk
hajat di hati nk mkn dessert tp dh jd camni cancel trus
di harap pihak restoran ni improve la service
kalo nk ramai lg org dtg....so ternyata aku bc review yg negatif tu benar belaka



bila aku dh komen kt IG br nk minta maaf...so hrp uolsss perbaiki la utk lebih success
dan sila latih skit staff utk lebih peramah..
ni dgn wat muka yg mcm die lak tk puas ati ..dh tau lambat say sorry la huh
sila alert order yg mana dlu...jgn smp org mintak refund blk
sbb makanan & minuman tk smp2


7 comments:

  1. nampak sedap tu kak...kesian akak dapat makanan lambat

    ReplyDelete
  2. Tu lah ye MT..
    Indah khabar dari rupa..
    bab lambat ni semua org tak boleh nak tunggu lama..
    en suami pernah tinggalkan begitu sahaja , siap cakap awak makan lah sendiri..
    terus blah.. apa tak nya hampir 1 1/2 jan menunggu..
    tak ke angin..

    ReplyDelete
  3. Klu g mkn kat luar....mmg xdder dah g kedai tu!!

    ReplyDelete
  4. laaaaaaaaaaaa sayangnye amy....dah penah masuk jjcm....tgk menu pun menarik...tapi servis mcm tu hampeh...syg betul...camne laa customer nak ulang datang balik n bagi good review..... ntah mane laa silapnye kan...boss ke atau pekerja....

    ReplyDelete
  5. Harga x murah sangat.. tp services pun hampas.. mmg x la nak singgah makan kat sini..sorry

    ReplyDelete
  6. kalau makanan yg diorder lambat memang hangin jugaklah kan. lagi2 partner kita punya makanan dah sampai dulu

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...