Followers MamaTisya

Wednesday, December 23, 2015

resepi utk "SHELL OUT" di rumah...jom buat lebih jimat :)



actually resepi ni aku tgk rmi yg share kt fb so aku screenshot je la
terima kasih empunya resepi yg dh wat rmi yg mencubanya
resepinya ada aku adjust ikut citarasa sendiri
so kalo uolsss rs nk adjust pn....ikut rs uolssss la



bahan2 yg dh siap utk dicampak2 dlm kuali :)
jagung tu rebus je



dlm resepi tu guna 5 ekor ketam...aku aritu wat 4 ekor ketam
so telur tu aku guna 2 biji je



utk udang ni aku punya tu tkde la berkuah sgt
kalo yg dlm resepi gmbrnye berkuah cair skit..aku punya pekat2 skit
so pandai2 la korang adjust ye




sos blackpepper & tepung jagung aku tk ltk
sbb bahan2 tu tkde kt umh






sukatan ikut uolss punya bahan byk mana la nk adjust ye..resepi ni sebagai panduan je
kalo uolsss nk try resepi lain pn bole
v
v
v
v
v
v
v

v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v

v
v
v
v
v

v
v




siap dihidangkan utk mkn...selamat mencuba uolsssss
cuti panjang ni bole la try....mkn rmi2 mmg meriahhhhhh

smua dh tk sabar nk cuti pjgggggggggggggg kn
happy holidays uollllllsssss

9 comments:

  1. Fuhhh...kalau saya ni maunya dok je kt meja tu xbgun2..suka sgt semua seafood tuh..hahahha

    ReplyDelete
  2. WAHHH SEDAPNYA...BOLEH TRY MENU2 NI...

    ReplyDelete
  3. tu diaaaa..
    mmg xleh celen ler kalau dpt buat kt umah..
    nk makan comot pun x heran dah
    marveles.

    ReplyDelete
  4. perghhh nampak sedap.. teringin nk bt tapi tu la mak tak kenan makan gini.. hihi biasa la org tua kan.... nk bt setakat bdua ngn hasben mcm tak baloi

    ReplyDelete
  5. wah...good info..leh cuba nnt....tq amy

    ReplyDelete
  6. best giler!!!
    nak buat cam ni gak lah

    ReplyDelete
  7. Masak dan makan ramai ramai memang best.

    ReplyDelete
  8. memang puas hati le kan, makan ramai-ramai kat rumah

    ReplyDelete
  9. Seronok makan ramai2 gini...kena ramai geng nak menyiapkan juga ni...kalau julia buat sorang makanya Qi akan makan dulu hahahhaha

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...