Followers MamaTisya

Thursday, July 11, 2013

Akok kerdut kuih fav bln puasa

smlm p pasar ramadhan kt area umh nk cr kuih & air...
ingt nk bli tepung pelita tp rmiiii gilossss org...
mls nk tgu...so nmpk kt tmpt akok ni tk rmi org...singgah bli
rupanya tgh masak...panas2 lg


kalo ore klate sure kenal la akok ni
tp org luar ada yg tk pernah mkn
kalo bln puasa mmg fav la kuih akok ni

4 biji rm 2.00

**rindu akok hasil tgn mamaku...dlu mamaku pernah wat jual
time tu aku sekolah menengah lg
ptg2 p antar kuih kt umh2 jiran yg order 
tp skrang dh tk buat dh....


13 comments:

  1. ya allah.. kuih ni feberet sy.. 10biji sekali makan pon blh..haha

    ReplyDelete
  2. dulu saya tak penah makan akok.. last year ngandung fiyya teringin akok.. rupanya sedap.. tahun ni lom cari lagi.. tengok lah sikit hari lagi kot2 gi param..

    ReplyDelete
  3. kty pun suka sgt kuih akok ni.
    lagi mak kty ..smlm tgk ig amy..terus kecur liur

    ReplyDelete
  4. nyum..nyum..nyum...sedap nya...:)

    ReplyDelete
  5. sedap ni..huhuhu kena cari kt param nak wat x tahu

    ReplyDelete
  6. rara xpenah mkn.xreti nk mkn cane.apa rasanya? manis x?

    ReplyDelete
  7. saya x pernah tau pun pasal kuih ni..sedap ek..nanti kalau jumpa boleh try beli

    ReplyDelete
  8. macam nama akob...akok akob..akok akob...kikiki...saya selaloo cakap...ni kuih dier

    ReplyDelete
  9. kak.. aty blajar kat kelantan pon x pernah makan sbb mcm x ble nk telan... hahaha

    ReplyDelete
  10. Akok nie kat mana kedainyer.. nyum nyum nyum

    ReplyDelete
  11. combi ske akok yg dlu2..basah byk telur..perghh

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...