Followers MamaTisya

Tuesday, July 30, 2013

kuih "Lopat Tike"


smlm 20 ramadhan baru jumpa kuih  Lompat Tikam
ore klate panggil  "Lopat Tike"
aku pn tk sure nape kuih ni di beri nama sedemikian
ni bli kt bazar ramdhan setiawangsa..1 bekas rm 2.00


mayb ada yg tk tau kuih apa ni...ni kuih femes gk la kt klate
yg pink tu pulut, yg hijo tu dr tepung beras pastu santan pekat & air manisan

korang pernah mkn"Lopat Tike"????

7 comments:

Dee said...

pernah makan..kat belanga..sedap..

JaSSNaNi said...

pernah beli.. sebab nampak lawa warnanya.. tapi nasib tak baik.. bahagian santannya dah basi.. berbau terus.. tak abis makan dan tak dapat menikmati dengan baik..

syawalsimpsons said...

penah makan sekali kakak..sedap tu..manis..

Sidratul Muntaha said...

kuih feveret aku lps 3 series..
dah tua2 baru nk rs masakan budaya lain
tpi terus jatuh cinta
hat pink/merah tu aku omit
aku takleh mkn pulut
bisa

::NureeN:: said...

x pernah mkn, ni 1st time tgk hehe

shark said...

Ofkos knal..
Tp susah nk cr yg sodap..
Makan sjuk2 cmpur ais sodap:-)

Eliss Mie said...

kalu hok trg tu, tak dok pulut lopat tike nyo :p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...