aku dh bli tiket online siap2 sehari sebelum
so kt kaunter just collect je la tiket..
yg jd aku hangin bila smp kt kaunter TGV
aku dh Q kt lane utk collect tiket online,
bole plak staff TGV tu soh aku Q kt lane yg panjang...
mmg aku bertekak la kt kaunter tu..
aku ckp aku dh bli online.... slalu collect kt lane BOOKING ONLINE..
die berkeras gk soh aku p beratur kt lane yg panjang
aku apa lg sound gk la kt situ
"kalau saya nk kena beratur pjg
saya tkpayah la beli secara online...
sbb saya tknk beratur panjang la
saya dh bli siap2 secara online...."
lps tu aku blah dr situ p kt kaunter khas utk citybank...
dan aku ada inform staff TGV yg jg kaunter citybank
yg staff lelaki tu tknk bg tiket yg aku dh bli secara online
staff tgv yg jaga kaunter utk lane citybank tu inform
staff lelaki tu staff baru ...aku ckp patut la tk reti nk buat kj
pastu aku ada inform, yg akan wat report kt pengurusan TGV psl hal ni..
disebabkn kecoh kt kaunter tu
dh lewat la kitorang msk dlm wyg
alih2 masuk plak citer dh start then tkde suara...
mmg hangin tul...aku ok lg la sbb kali ke-2 tgk..
sian bff aku yg 1st time tgk
dh tk dpt tgk dr awal gara2 tragedi time kt kaunter tu...
so lps dh abis wyg aku ingt nk snap gmbr staff TGV yg hampeh tu
cz aku nk wat komplen
tp dh tkde dh..mayb dh kena panggil ngan mager kot
blk je opis aku trus antar email ke pihak TGV
kt fb pn aku send gk....nasibaik pantas diorang reply...
19 october aku send email komplen
20 october pihak TGV reply and akan siasat kes aku tu
22 october pihak TGV reply and mohon maaf
24 october 2 pass tayangan percuma dh smp ke tgn aku
aku bkn saje2 nk komplen
tp kalo dh tk btul camni mmg kena komplen la
tk sia2 komplen and sebagai tanda minta maaf
pihak TGV bg 2 pass tayangan percuma :)
smoga kejadian sebegini tidak berlaku lg
Wah bestnyer... Rezeki kan..hehhehe.... Haa mmg kna report, rugi beli online tp kna beratur :p
ReplyDeletemmg x salah pon wat komplen sbb bkn salah kite... untung2 dpt pass free.. hehehhe
ReplyDeleteMmg dh terang2 salah staf die..
ReplyDeleteKlu saya pun, saya hangen
Dua free pass tu dpt la sejukkan ati =)
jgn pass percuma tue plak xbetul..hehe..xpe..pengajaran tuk TGV ..customer is always right...
ReplyDeletetp betul la kan..wat ape beli online kalau kene beratur gak yg lane yg beli tiket time tuh..mengong..
ReplyDeleteheheh bagus skang ni xpuas ati direct ke menagament je
ReplyDeleteuntung2 dapat tiket free hahaa
bagus tindakan amy ni :)
ReplyDeleteterbaik kakak...ye la dah betoi kat pihak akak...mmg betoi la tindakan tu kan..
ReplyDeletetgv mmg jaga standard depa wei..
ReplyDeletemgm jrg la kes begini jdi
tpi mmg dia bgi compimentry klu ko facing benda2 gini
wah..bagus tu. siap dpt percuma 2 pass :) abes laa budak tu.hahaha
ReplyDeleteitu memang hak pengguna. tegakkan pe yg benar. good one :)
ReplyDeletewah222 garang nmpknya
ReplyDeletebtl ah sis..kena komplen tue..hee
ReplyDeleteemm pelik gak bende ni terjadi kat tempat2 yg mmg popular kan? patutnye tak terjadii laa....yg penting untung sbb dapat tiket FREE!!
ReplyDeleteemmm..memang kena komplen pun kalu mcm tu..terubat bila dpt 2 pass ek? he he he
ReplyDeleteBagus bagusss...betul la tindakan ko tu..sebb kan kita beli tiket online siap ada upah singgit lagi..byk cntik nak soh beratur panjang
ReplyDeletememang patut pun komplen klu tak org lain plak jadi mangsa...citer nie 10 tahun lepas, saya dulu kena marah ngan guard KLCC sebab duduk kat kerusi yang tepi2 tue...yang geramnya, ada chinese yg dok kat situ dia tak halau plak...kitorang plak kena halau..memang hangin la...
ReplyDeleteterus g office diorg dan buat report....lepas tue datang lagi KLCC tengok guard tue dah xde..maybe kena buang keja kot...jgn la bersikap perkauman sangat...padahal guard yang halau tue guard melayu gak...grrr