Followers MamaTisya

Wednesday, October 24, 2012

Restoran Mee Udang Mak Jah


lps dh setel bli h/p mama kt Wangsa Walk
so aku ajak mama & adik aku nk try mkn kt
Restoran Mee Udang Mak Jah

 time kitorang smp bole tahan ramai gk org
time ni dh 6.30ptg


mcm2 menu ada ..kebanyakkan menu ada UDANG


Mee Udang Mak Jah ni asalnye dr Kuala Sepetang, Perak..
so skarang korang tkyah la pegi smp ke Perak
cz kt KL pn ada tp mayb rsnye kot berlainan...
aku tk pernah try lg kt Kuala Sepetang so no komen.....



air sirap bandung rm 1.40, jus mangga rm3, 
jus epal asam boi rm 3.50, jus tembikai rm3


mee udang biasa rm 8
byk gk udang tk silap dlm 6-7 ekor

mee udang special rm 12
udangnye beso skit dr yg biasa

ni pendapat tekak aku ye...tekak org lain aku tktau
mee udang sini pedas & kuahnye tk brp kena ngan tekak...
kalo bdk2 rsnye tkleh mkn kot...tisya aritu ratah udang je
sbb bila bg die rs, tk tahan pedasnye
aku pernah mkn Mee Udang Sg Dua, Penang
 pedas gk tp sedap kuahnya


kalo saper2 nk try..restoran ni terletak blkng Wangsa Walk...
lebih senang dkt dgn Restoran Cheng Ho (Amy Search)



**oh rindunye Mee Udang Sg Dua, Penang....



15 comments:

  1. Akk suke even pedas sikit! Ank2 x mkn... thy all mkn ns goreng & koteow!

    Best kn udang kt situ? besauuuu2

    ReplyDelete
  2. bulan 12 ni nak balik penang...mesti mau terjah jua CTK N mee udang sd dua ni...

    ReplyDelete
  3. Rindu mi udang sg dua..!!
    Saya dah rasa mi udang mak jah kuala sepetang
    Saya dah rasa mi udang sg dua
    Komen saya mi udang sg.dua yg menanfg! Hehe...
    Tekak saya,tekak org lain saya tak sure =)

    ReplyDelete
  4. kt area rumah saya pun ada mee udang tapi yg kat kuala sepetang tu x pernah sampai lagi. kat rumah saya tu ok jugak rasa dia.

    ReplyDelete
  5. ijah pernah rasa...utk ijah ok ajelah kot.. nk kata kena dgn selera tekak.. err tak sgt kot hehehe

    ReplyDelete
  6. nampak menarik ye sebab dia letak udang tu byk jugak, tapi harga pun boleh tahan =)

    ReplyDelete
  7. Ooo situ tempatnya ghupe2nya.. hehe.. penah dgr kat KL ade tp dgr cite mmg tak sama taste cam kat Kuala Sepetang tu. Kite penah makan kat Kuala & kat sana memang best! Napok gayenya kena gi Tepeng gak le ni huhuu... BTW, Cheng Ho pun dah tutup kan? Erk!!!
    My latest Entry :)
    WW: Excited Dah Cuci Umah Baru!

    ReplyDelete
  8. amy, mee udang pulau aman juga sedap. juga mee udang pulau sayak. haha dua dua pulau. satu pulau di Pg, satu pulau di Kedah (sekadar nama tempat, tapi bkn kena naik bot mcm pulau aman. nnt dtg sini leh try

    ReplyDelete
  9. sy alahan pd udang..tp nk udang je yg menonjol..dh nama pun mee udang kan...:D

    ReplyDelete
  10. Mmg ada yg ckp xbrp sedap..sup yg kt kuala sepetang lg..huhh

    ReplyDelete
  11. aduhai...udang nye beso2
    sdap tu ekk

    ReplyDelete
  12. bestnyerrr mee udang tu..sbb nampak udang besarrr..hehehhee

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...