Followers MamaTisya

Thursday, June 13, 2013

kali ke-2 tayar kete pecah


tiba2 time drive aku rs lain mcm je
rs mcm ada bunyi pastu bila drive tu
 rs mcm kete asyik nk ke kanan je
aku tk sedap ati so stop kt petrol pam shell...
tgk2 tayar dh pecah...nasibaik tk terkluar dr rim
mujur aku tk apa...alhamdulillah


ni la keadaan tayar aku yg pecah tu...
ni kali ke-2 kejadian tayar pecah

 lps tu trus cal Papa aku, mintak tlg die dtg ...hubbyku kn jauh
nasibaik Papa ada...lpstu org kt petrol pam shell pn tlg gk
so tukar la tayar yg pecah ngan tayar spare
org pompuan gtu la..bkn tau pn nk tukar tayar
tau teori je..praktikal tk pernah wat:-p


lps tu blk opis dlu then setel kj apa2 yg patut 
ptg tu blk awal cz nk p bengkel bli tayar baru
dh smp bengkel, check2 tayar dh lama even masih ada bunga & tk botak lg
tp aku rs better tukar 4 biji skali...aku pilih tayar silverstone..
1 biji rm155 tp sbb tukar 4 biji aku mintak diskaun
 so dpt la  rm145...total rm 580


trus buat balancing & alignment skali...
lps tu time die buat alignment tu 
kt system tu kuar yg rim kt bahagian dpn tu dh bengkok..
so kena betulkn, kalo tk nanti akan mkn tayar bole pecah tayar jugak
die charge rm 90 aku mintak diskaun..die bg rm 80



so total kena charges aritu rm 662.40 (ada tax lg)
aku mintak diskaun lg..mmg byk kali mintak diskaun
so kena byr rm 662 




 kt group geng whatsapp aku siap mention Papa aku yg dtg rescue...
so ada yg terkejut bila ckp "PAPA" almaklum la tgh hangat  TEDUHAN KASIH kn..
aku ckp bkn #PapaEhsan...kalo #PapaEhsan ada yg jeles:-p
 apa2 pn tq Papa dtg tlg...





7 comments:

  1. nasib takde apa2 ryn..bahaya gak tu
    sama ler kty.kalo tayar buat hal..mmg tak reti + tak larat nak tukar sendiri

    ReplyDelete
  2. mmm... rim kereta kalau bengkok, memang akan effect tayar... and kalau tak ganti jugak, eksober pun boleh rosak...

    ReplyDelete
  3. amboi2.. kalau Papaehsan teduhan kasih tu for sure ramai hok jelos

    ReplyDelete
  4. eh teruk pecahnya tu.Alhamdulillah.nasib x apa2.

    ReplyDelete
  5. klo papaehsan dtg tolong pon ok gak

    ReplyDelete
  6. Hahahaa..adoila papa Ehsan!

    Akak dulu tayar pancit tapi tukar sendiri suami bagi arahan je coz lutut dia sakit tak leh membengkok. Redha jelah...

    ReplyDelete
  7. Pandai la kak amy mintk diskaun hee..
    Kene la rajin mulut kan?

    Amboi papaehsan jugak jd pujaan :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...