Followers MamaTisya

Monday, August 19, 2013

Ketupat Daun Palas Klate



ore klate panggil "Tupat"...ketupat ni antara menu fav gk bila time raya kt klate
paling aku suka yg ada sambal daging ....org luar panggil serunding
selain tu ada yg kacang manis or lemak masin
tp kebiasaan mmg yg ketupat manis & sambal daging la


regenye kalo yg kacang manis ni dlm 50sen sebiji
kalo yg ada sambal daging tu mhl la skit rm1-rm2 sebiji
selain kt negeri klate..kt ganu & kedah pn ada ketupat ni

aritu ada kwn kt fb yg tnye.... mcm mana buat ketupat ltk serunding ni...
jgn tnye aku ler sbb aku tk pernah buat...tau mkn je...hehehe

korang pernah mkn ketupat mcm ni???

8 comments:

syawalsimpsons said...

tahun ni tak makan pon ketupat palas ni

Gieyana said...

Kt kedah kn..balutan ketupat ni lain sket..x letak pon serunding kt dlm nya..cuma plain or letak jagung or kcg ja..aq dh bljr sket2 nk balut tp x kenas sgt..:)

shera haifa said...

tahun nie xmakan lg ketupat. xtahu napa xmakan. huwaaa

Rizziela said...

sama mcm kat penang..ketupat daun palas.. my mom suka letak kacang ketupat dlm tu.. makan dengan rendang ayam...pergh...sedap

ummie_mirahaziq said...

hu..hu..sedapnyer..dh ler rini posa..rasa cm nk berbuka ngn ketupat jew..

Hani Fadhlina Abdul Rahman said...

First time tengok nih ... Macam menarik jer yang ada serunding tu ... Mana nak cari nih ...

~ana~ said...

sedap nya tupat palassss.... :)

Ijah EmoTemo said...

sedapnya! feberet ijah yg lemak masin hihihi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...