Followers MamaTisya

Tuesday, April 9, 2013

kejadian SEDIH di kedai western

bila teringat kejadian yg berlaku ahad lps..rs mcm sedih gk ....jom bc kejadian yg berlaku....adik2 & mama aku p shopping kt jusco setiawangsa..lps abis shopping adik aku cal ckp die nk mkn western kt kedai fav aku slalu mkn... so adik aku dtg pickup aku & tisya kt umh... hubbyku tk follow ....smp je kt kedai western tu, ujan turun ngan lebatnye ..mula2 meja kitorang belah luar tp sbb ujan lebat kitorang pindah meja belah dlm...pastu order makanan... tgh tgu makanan smp tiba2 dgr mcm ada org ckp kuat rupanye die marah kt tisya...

aku pn mcm terkejut gk cz dgr suara kuat gk tp tkdgr apa yg die marah2 cz ujan lebat ...aku pn panggil tisya tanye die buat apa...tisya diam mcm takut ...aku pn paling ke blkng and tgk family yg mcm tgh marah tu la ..aku tnye..anak saya buat apa??? mak bdk tu ckp tisya renjis air kt anak die... sambil maknye nk lap2 mata anak die ..tp idakla anak die nangis....rsnye tisya dk main air kt sink basuh tgn sambil lalu kt meja family tu... maybe nk main2 ngan ank org tu sambil tu tisya dk renjis2 air..maybe terpecik masuk mata anak die ...

yg aku rs sedih sgt bila bpk bdk tu seolah2 mcm la tisya wat kesalahan beso sgt..nama pn bdk..siap mcm nk bgn pi pukul anak aku..adik aku siap dgr die ckp nk lempang ..isk2... kalo ye pn tisya buat anak die just renjis air..tkleh ke ckp elok2...ni smp die ckp nk lempang mmg bikin sakit ati aku tp aku sbr..kn gado plak kt restoran tu...

aku tgu je let say bpk bdk tu nk dtg dkt meja kitorang...aku ingtkn tisya tarik rambut ke..cucuk ngan garpu ke... smua org tgk kejadian tu...tisya mcm takut trus aku bg die minum air...tenangkn die mungkin die terkejut...ye la tisya mmg suka main2 ngan bdk2 tp mayb bpk bdk tu yg over emosi sgt...tk salah nk tegur tp kalo siap ckp nk lempang bagai..over la kn...

1st time kejadian mcm ni berlaku...family tu mmg dh nk abis mkn..aku dr nk mintak maaf langsung tk jd minta maaf sbb  rs mcm kurang ajr tul...b4 ni pernah je ada bdk main2 ngan tisya tp kita tgk gk la..let say bdk tu mcm tolak2 ke..tp idak la mcm nk tgikn suara..ckp la elok2,jgn buat mcm tu..kita kn org melayu..berbudi bahasa...trus mcm tkde mood nk mkn...tp mmg sebelum kejadian sempat snap gmbr...


yg atas tu chicken crunchy & lamb chop
yg bwh chicken crispy & chicken chop

air epal,carrot susu, mango & milo ais

abc yg adik aku tringin


gmbr sebelum kejadian...happy tisya..
bila lps kejadian trus jd senyap mcm patung
sian aku tgk..time taip entry ni masih terbyg2 lg kejadian tu
aku cite kt hubby, die pn rs geram ngan kejadian yg berlaku

kalo jd kt korang mcm mana??aku kalo ada bdk mcm agresif skit ngan tisya
aku tgur la tp idak la mcm nk tengking ke apa



23 comments:

  1. sy pun kalau ada budak² yg agresif sy tegur spy jgnlah bua mcm tu.. lg² kalau main tolak².. tp idaklah nak menjerit² kat tempat awam nak marah kan huhuhuhu....

    ReplyDelete
  2. alahai.. sian tisya.... :( sampai hati parents bdk tu ckp kasar2..

    ReplyDelete
  3. Adoi over nye lahai mcm dia sorang je ada anak
    Stakat terpecik air je
    Kita ni jiran seblah cekik leher mia idok la nak pekik kuat2 bangang

    ReplyDelete
  4. menyampah betul tgk org mcm tu...
    cam tak reti beza karektor budak2...kalau ayu jadi amy mmg sakit hati agaknya terus balik kot..
    geram pulak..kesian tisya...

    ReplyDelete
  5. bangang punya parents
    ape ke bodohnya le sangat
    ni mesti overprotected
    klu aku la
    mmg aku report la sbb bapak budak tu
    buat harrasment kat public pada budak2 kecik2
    gila ape

    ReplyDelete
  6. ... mmg xpatut la bapak budak tu .. patutnye tegur elok2. ye la, kena pk jugak tu anak org..ske2 hati je nak lempang...lgipun budak2 biasa laa... ish, kalo eeda la,mmg sakit hati. baca entry ni rase cam sebak lak.. sian tisya.. :'(

    ReplyDelete
  7. Saya rase bapak budak tu tension mknn xsampai lagi ke
    Takpun mmg tgh pk mslh lain tp lepaskan pd tisya
    Takpun mmg tgh gado ngam bini die ke

    Budak lagi kot..
    Pasal renjis2 tu saya rase tisya tak sengaja
    Biasa la budak2 lepas basuh tangan trus kibas2 tgn
    Tu yg air terpercik
    Bukan sengaja percikkan ke muka anak dia
    Zakwan pun buat mcm tu jugak selalunya
    Kalu btul pun tisya saje percik2kan sbb nak main2 ngan anak dia
    Cara tegur tu dah salah
    Bukan dgn mrh2 sampai nak lempang mcm tu
    Kalu anak dia wat mcm tu pastu org lain nak lempang mesti die marah gak kan?
    Mmg tak baik la die wat mcm tu kat tisya
    Dan saya rsse die yg bermasalah

    ReplyDelete
  8. family tu mmg BODOH.... ada ke dgn budak kecik nak lempang2...

    okeh... hati aku mmg panas baca n3 ni!!!

    poor Tisya... hope Tisya ok-ok jer...

    ReplyDelete
  9. Sabar kak amy.. biasala org mcm tu mmg kurang ajar.... budak2 pun nak amik kirakan...

    ReplyDelete
  10. budak2 biasalah kan..tp setakat renjis air je pun..atau tisya tak sengaja pun..ckp le elok2..mcm dia sorg je kot ada anak.

    ReplyDelete
  11. alahai.. sian tisya.. lpas ni kena tgok jgak dgn sapa nak main.. parents skrg terlampau jaga sgt anak smpai hal kecik mcm tu pun nak naik suara.. x patut kut.. lain la kalau budak main air becak atau air kotor..

    x sporting ler bapak budak tu..

    ReplyDelete
  12. over protected nya mak pak tu. pd afne klu terenjis air tu takde menjadi isu besar pun. lain lah klu tindakan tisya blh dtgkan mudarat kt bdk tu. kesian gila kat mak pak bdk tu sbb tak tau nk bezakan mrh dgn org dewasa & kanak2 mcmn...

    anak2 afne pn aktif kdg2 main2 terkena anak org tp kita tgk2 kan lah. anak2 org lain lg ada lbh dahsyat buat anak kita tp takde lah sampai nk tengking2 anak org mcm tu.

    ReplyDelete
  13. budak kot...nk lempang2 bagai..emo lebey....sengal bapak budak tu..tp kan kak , klo sy kat tempat akak, mmg sy sembur blk tu..kire pe...

    ReplyDelete
  14. siyes overprotected bapak budak tu, klau smpi nklempang, mau hubby lempang muke bapak budak tu blk..

    my dotter pon pnh cmtu,kt kdai beli toys, pstu budak tu nktoys yg my dotter pgang.dhgaduh kt situ,pstu my dotter g ketuk bdak tu...for me mmg my dotter salah, tp bapak die lebih2 lagi.she juz a kid, biasela bdk2 umur cmni tantrum lain mcm skit...bpak die marah cm jegilkn mata kt my dotter, mcm serius btul.i sabar lgi, pstu die mcm xpuas hati, i trus g hamun bapak bdk tu.budak2 biaselah.

    ur case ni, my hubby slalu ckp, klau org cm tension2 ni, msti xde duit..tu yg jd cmtu...

    ReplyDelete
  15. Teruk giler..cakap baikbaik dah boleh...

    ReplyDelete
  16. hover sungguh mak/pak budak kena renjis air tu.. lain ler kalau kena renjis air cili ke.. boleh ler kata melenting sbb pedih.. ni air paip je pun.. aduhhhh... mmg hoverrrr tak hengatt!! spoiled mood je nak makan.. tul tak..

    ReplyDelete
  17. budak2 kdg2 tk sengaja kan...mybe pak budak tu terlalu emosi mlm tu...rasanya lps dia marah tu, mybe ada perasan salah dlm diri dia...yg penting pk positif k..

    ReplyDelete
  18. memang kurang ajarla kalau dh camtu kak. agak2la budak budak kot. suka hati je. kalau sy pun xdenya nak mintak maaf haha

    btw semua nampak sedap nyum nyum

    ReplyDelete
  19. org tu anak brape org? kalo anak dia ramai tp tk memahami perangai budak2.. maybe sume tu anak angkat kot.. hahahaha jahat aku.

    ReplyDelete
  20. tak terkata apa...terkedu...facing kejadian camni...huhuhu

    ReplyDelete
  21. pernah juga tegur budak2 yg agresif cakap jangan buat macam tu. Tak baik tau....tapi x ler sampai nak cakap lempang kang....uihhh melampau tu...

    ReplyDelete
  22. Salam Ukhuwah.. maaf la nak kata, MELAYU sekarang memang KURANG AJAR... terasa diri tu KAYA dan BES.. sebab tu dengan budak pun nak tunjuk KUASA.. menyampah tengok manusia macam ni..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...