Followers MamaTisya

Monday, April 22, 2013

dinner @Satay Sri Melaka



aritu tgk IG Cha die up gmbr satay..terliur plak ..
kebetulan hubbyku pn ada kt sebelah so ckp die "dapnye satay ni...."
trus die ckp kt tisya..."jom mlmni kita mkn satay mama blanje"...lajuuu je kn...
so lps maghrib kitorang siap2 nk kuar p mkn satay...
sbb aritu ada member ckp satay sri melaka ni sedap



smp2 je penuh meja...rmi tul org mkn satay sini..
meja kitorang dpn sgt so btul2 atas signboard ni
lokasinye dkt medan selera keramat AU5 
bersebelahan dgn petrol pam...
ada deretan gerai2 mkn...kedainye ujung skali...

dating berdua..tisya tkmo ikut plak padahal dh siap2


aku minum air tembikai ..hubbyku minum air longan
rege 2.50 each



order 15 cucuk ayam, 5 cucuk daging & 5 cucuk perut...
ketat perut...sataynye beso2 & lg sedap dr sate kajang hj samuri 
tp kuah tu aku suka lg kt sate kajang hj samuri  punye..
aku mkn dlm 7-8 cucuk je..selebihnya hubbyku yg abis kn
1 cucuk = 80 sen



blk dr mkn tu p tapau  

aku bab makanan ni tgk gmbr kt fb ke..kt blog ke..kt IG ke
 mmg mudah tul terpengaruh:-p
nasibaik ler hubbyku pn suka mkn2 gk...
so kalo tmpt tu dkt2 bole la die bw cpt skit:-p
yg jauh2 tu bw jugak cuma lmbt skit..hehehe
ni ada 1 tmpt xdpt mkn lg padahal aritu dh smp cumanye rmi sgt org
nanti la bila dh dpt mkn.... aku share ngan korang :)

12 comments:

cha said...

haha IG membuatkan kita mudah terpengaruh kan lagi2 tgk gambar makanan ampunn :p

kak mahal jugak ye sate kat area sane. sini masih 70 sen lg. so far sy suka sate kt kajang. willy sate

Nad MamaZN said...

Bestnye..
Saya plak tggu wiken la baru dpt jjcm
Hihi

watyz said...

waaa... tingin nak makan satay gak!!! huhuhu... :)

eeda haziq said...

baru je semalam makan satay ... nyum3.. tpi kat sini satu cucuk 50 sen lagi ... :D

Nana said...

Btol sate melaka lg sdp dr dpsamuri
Tp bese g meja sure penuhh

NinaAz said...

Ya ampunnnnn... terliur ni acanerrrrr

Ezna said...

sekali tengok mulut amy + hubby sama lar :-) ada iras...

mama_umar_maryam said...

satay willy pulak pasni ;)

ibuayu said...

Ingat kedai makan ni kat melaka huhu..jauhnya nak try

Lily@MamaZaraZareef said...

uiii..mmg nampak menggiurkan satay tuh..kalau kat kuantan ni org kata femes 'Satay Zul'..tp smpai skang pon tk sempat nak merasa lagi..heheheh

BUNDA a.k.a KN said...

bunda suka satay perut..

~ana~ said...

saya nih, tiap kali tgk IG akak yg ada gmbr mknan mesti terliur..heheheh..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...