Followers MamaTisya

Tuesday, March 26, 2013

101 Hair Care @Wangsa Maju

aritu kt jusco setiawangsa 
ada org promo psl rawatan rambut ni
murah je rm 39..normal price ratusan rege


so hubby tnye nk ke tk..org dh offer aku ok je
so trus bli 2 ..satu utk aku satu utk hubby
lgpn nk check aku yg ada masalah rambut gugur ni



so time appointment kena bw buku ni la...
mula2 die akan check apa masalah..
lps tu die massage then dpt la set kit penjagaan rambut



appointment kitorang sabtu lps kul 10pg...
byk cawangan so pilih yg terdekat ngan umh 
kt area wangsa maju dkt ngan wangsawalk


register dlu..isi details apa smua..
so sementara tgu msk bilik runding..kita posing dlu....
anak dara ikut skali cz tkde org nk jg..
treatment ni amik masa hampir 3 jam gk


die check la dlu apa masalah aku..aku ni masalah rambut gugur..
die scan la ..tgk la kurang tul rambut aku...berminyak pn ye...
lps tu ada die buat apa ntah... tgk2 ada mcm ulat
 yg memakan rambut aku tu...ngeri jugak tgk:-p 
so die terangkn la apa yg perlu di buat....
yg hubbyku plak rambut tebal berbanding aku yg rambut nipis
 tp rambutnye dh tumbuh uban...tp masalah hubbyku tk ketara sgt..
kiranye masalah rambut aku yg lg bermasalah la

antara tips yg di share: syampoo ari2, guna conditioner kt rambut bkn kulit kepala,
 jgn lap rambut lps mandi dgn kuat..just lap2 je bg kering, pemakanan kena jg, tdo kena cukup

lps dh sessi scan tu smua...part ni yg best ...
rambut dicuci ngan shampoo & diurut2...rasa nk tdo je hah...
tisya plak sibuk nk posing kt tmpt basuh rambut tu...
lps tu die wapkn ...ada urut2 kt bahu , tengkuk....


last skali disediakn teh ni...aku rs skit je...hubbyku minum abis...
aku ni mmg susah skit bab2 minum ni:-p


time die scan tu ada die suggest soh amik pakej...
aku dh tau dh sure diorang akan promot punye...
pakej tu dr 13k++ jd 5k++ tk silap tp utk aritu die ada special promo 500++
aku tk amik pn..tp spt biasa die akan pujuk soh amik gk...tp mmg aku tk amik jugak:-p



korang pernah ke p wat rawatan rambut???

8 comments:

  1. kite pon ade masalah yang sama kak... :)

    ReplyDelete
  2. mmm... actually, my wife tengah buat treatment nie... Ulat kat kepala tu namanya Demodex... dia bertelur di pangkal rambut tu... kalau tak jaga dengan baik, ulat nie akan membiak... dan boleh berjangkit kat kepala orang lain pulak... Treatment yang my wife buat tak sampai RM2K pun... lebih kurang 9 bulan punya treatment...

    ReplyDelete
  3. penah kak yu nam tu..tp b4 kawen dolu la...sekarang tak da dah..kikikiki

    ReplyDelete
  4. xprnah lg stkat nie , sbb mahal sgt.
    btw , nak tahu cara dapatkan kesihatan dengan lebih baik ?
    baca sini ,
    http://coretangirlblog.blogspot.com/2013/03/buang-toksin-dari-badan-anda-untuk.html

    ReplyDelete
  5. me tak suka part last ie yg promo2 tu..pandai u mengelak :)

    ReplyDelete
  6. bab nak menepis offer tu yg tak reti tu hehe

    dulu time muda2 bujang2 buat rawatan kat salon je, skrg dah lama tak buat

    ReplyDelete
  7. Biasa la, prom ttp promo.. Hehe.. Liza kureng jaga bab rambut.huhu.....

    ReplyDelete
  8. Nak try lah nanti :) harap tak charge mahal sangat :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...