Followers MamaTisya

Wednesday, March 20, 2013

Buah Sukun

wah rmi yg kenal buah sukun ye 
hah aku je yg tk kenal..hehehe..
tp ada gk yg tk tau..so pd yg tk tau buah tu namanye SUKUN


 ni pokok buah sukun
pokok ni aku jumpa time aku outstation kuala selangor aritu


buah sukun...1st time tgk

sukun yg telah siap di goreng...gmbr dr google
pernah mkn tp aku tk brp suka sgt

12 comments:

watyz said...

suka jugak makan buah sukun ni... :)

♥cikmOt♥ said...

kak, kerepek sukun sedap kak...rangup jek tau...

MrS. F!zA said...

kita suka buah sukun ni..sbb rsa dia lemak2 gitu

fazilzura said...

ayok dap nyeeee... phtu cicah gule ke sambal ke

Ibu Lala said...

ye betulll...tp nmpk cam buah nangka pun ada. yg bezanya cuma daun.

Masya said...

suka makan kerepek sukun...

mummy_ayu said...

aku suka giler buah sukun ni..kalu goreng memang sedap, tapi susah tul nak jumpa kan?

~ana~ said...

sukun goreng sedap....nak nak klau yg bwtul2 masak..lemak manis..nyum..nyum..nyum..

Ya ALya said...

ya suka makan kerepek sukun.....sedap.....

sukun goreng pun ya suka...

MRS. K said...

syok suasana kampung camtu.. ada parit.. hehehe

Nana said...

kureng skit buah ni sebab dia tawar je kan

Sidratul Muntaha said...

buah ni paling aku suek makan
goreng panas
cicah gula or cicah kicap pedas
dap - dap
kerepek nya ko dah pnh mkn
sape2 pnh mkn kerepek belinjo
thulah rasanya naper sukun ni best
ehehhe
lidah jawe takkan sama dgn lidah melayu la mamatisya
kat selangor mm byk sukun ni
esp kawasan belah2 jawe mcm klang,banting nad kuala selangor

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...