Followers MamaTisya

Thursday, December 20, 2012

Makanan Kegemaran Saya


oh aku mmg suka mkn...ada ke org tk suka mkn:-p 
org diet je kot tk suka mkn...
aku ni tkde istilah diet tp nk kena maintain jgn terover berat
 tp mcm dh mok2 gk..tp tkpe la ..
selagi kita bole mkn..kita mkn...rezeki jgn di tolak ye dok..

okla nk cite psl makanan kegemaran aku..
actually mcm2 aku suka mkn..

kalo tk caya jom tgk sebahagian gmbr2 aku ngan makanan ni...
mmg wajib ok kalo mkn mesti aku nk posing ngan makanan:-p 
bole jd duta JJCM tk...:-p



v
v
v
v
v
v
v

v
v
v
v
v

v
v

v
v
v
v

v
v
v

v

tp entry ni aku nk citer makanan kegemaran iaitu DESSERT...
walau perut dh kenyang pn aku still bole order dessert:-p 
hah camno nk kurus mkn sajork...lantak situ..janji aku happy....

ok jom tgk gmbr aku ngan dessert...
aku pasti korang yg tk suka pn akan jd suka...:)
 eh ada ke org tk suka dessert ek....:-p
 kalo saper tk suka rugi,,,,hehehe
jom sama2 meleleh air liur...saper yg pose hrp maaf ye
ibu2 yg peknen kalo dh terliur tu harus p cr ye...hehehe


dessert molten chocolate kt Chilis....
alo p chilis sure aku akan order....mmg sedap gilossss...
rupanye mcm gunung berapi...bila dh pecah..mengalir la larva nye...hahaha..
actually kek+eskrem+coklat...mmg sedap tau..
tk tipu.....kalo tk caya sila pegi Chilis:)

now u see..now u don't...hah kalo mkn rmi 2
best... rebut2... cpt licin tk smp 5minit:-p


yg ni plak ice cream fondue...
bole try samada kt Baskin Robbins or Haagen-Dazs 
 ada eskrem+buah+kek+biskut 
pastu kita celop2 dlm cekelat...oh heaven sungguh :)

di syorkan mkn beramai2..
kn mkn sorg semput nk abiskn..tp kalo larat ok je:)


fenomena pavlova...bole try order dr IRMA..
tkpn mkn kt SERAI tkpn mkn kt BEN'ss...sedap2 belaka...
mmg lega tekak, bila dpt manis2 masam2:)

eskrem saper tk suka....bole mkn dlm gelas...dlm waffle ....tk pn dlm pan..mmg terbaekk la


fenomena macaroon...color yg ceria mmg sodap...bole order dr CIKMIN



dan yg terkini fenomena durian crepe...sendawa bau durian...hahaha
bole order dr YATI
v
vv
v
v
v
v

v
v
v

v
v
v
v
v
v
v

v
v
v
v
v

v
v

v
ok kalo nk buat dessert yg paling mudah
aku syorkan dessert terbaek dr ladang 
bkn aku ckp tp adik2 aku yg ckp
dan rm jugak blogger2 telah mencuba dessert ini....yg juga fav aku
sbb apa fav..sbb senang bangat nk buat
kalo tk caya bole tgk resepi kt link

http://mamatisya.blogspot.com/2010/10/puding-triffle-strawberry.html

http://mamatisya.blogspot.com/2010/10/puding-jagung-strawberry.html 



 v
v
v
v
v
v

v
v
v

v
v

v
v
v
v
v

v
v

v
v
v
actually entry aku kalini sempena join contest dr blog SYANA
so saper2 nk join klik
http://syanasaid.blogspot.com/2012/12/contest-makanan-kegemaran-saya.html
tarik tutup 21 dis 2012...aku pn lastminit join support kwn2
lama tk join contest blog ni:)



last but not least kenangan bersama SYANA thn 2010...
mkn2 pastu layan dessert...
oh ni bkn bodek tp mmg lama pn tk mkn dessert ngan syana...
syana rindu aku tk....bila mau mkn2...hahahaha

okla tu je..penat mengarang..penat ke:-p
kalo saper2 nk tau psl makan2 bole la jenguk label MAKAN-MAKAN
http://mamatisya.blogspot.com/search/label/makan-makan

7 comments:

  1. Yerla.mmg sesuai sgt jd duta jjcm.kalau ada saya vote kak amy. : )

    ReplyDelete
  2. aiyarkk.. mmg penuh gambar dgn makanan je.. takpela.. kuat makan tp badan maintain...

    ReplyDelete
  3. hahaa rindu la wei nk makan2 ngan ko
    bile nye nk dating lagik ni???

    gud luck bebeh

    ReplyDelete
  4. wah terbaik punyer entry punyer la banyak gambo makan2, jadi terliur plak kita nengoknya...ayak dah lapo plak ni...good luck amy ada peluang nak menang ni...

    ReplyDelete
  5. memang kegemaran betul ni.. banyaknya menu makanan... emua pun nampak sedapp...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...