Followers MamaTisya

Tuesday, November 16, 2010

APPETON MULTIVITAMIN LYSINE


sejak kebelakangan ni tisya tiba2 tkmo mkn
mmg minum susu semata2
mmg kalo tnye die, naper tkmo makan
die akan ckp "Icha Puasa 6..."
org lain puasa 6 bln syawal
tp tisya puasa 6 ikut suka die :-p
so MIL blikn tisya
APPETON MULTIVITAMIN LYSINE
utk meningkatkn slera mkn
bancuh susu lps tu br mskkn 5ml syrup dlm susu
kalo nk suap gtu je, nanti die tkmo mkn lak
tgk la camner hasilnya
cz br je lg try kn


sedikit info psl APPETON MULTIVITAMIN LYSINE yg aku google kt internet:-


Multivitamin dengan Lysine yang meningkatkan selera, menggalakkan pertumbuhan dalam ketinggian dan berat untuk kanak-kanak.Appeton Multivitamins Lysine Syrup ialah persediaan kesihatan percuma untuk umur hidup. Ia mengandungi Vitamin B1, B2, B6 yang mana dianggap sebagai pemangkinan metabolik dari sudut pandangan biokimia hari ini. Mereka perlu untuk proses-proses biasa dalam protein, lemak dan metabolisme karbohidrat. Hadiah Vitamin C membantu untuk menghalang occurance skurvi (gusi sakit dan gigi-gigi) dan meningkatkan ketahanan tubuh terhadap jangkitan. Lemak souble Vitamin A and D3 memastikan penglihatan baik dan penyenggaraan



1.
Apa Sirap Lisina Appeton Multivitamin?
Appeton Multivitamin Lysine Syrup
ialah satu tambahan diet yang mengandungi bukan sahaja lisina tetapi zat-zat lain juga, seperti vitamin A, D3, E, C, B1, B2, B6, nikotinamida dan D-panthenol. Ini akan membantu kanak-kanak anda meningkatkan selera mereka dan menggalakkan pertumbuhan sihat. Lebih, mereka akan dapat bertemu dikehendaki pengambilan vitamin-vitamin harian.


2.Apa perasa Appeton Multivitamins Lysine Syrup?
Appeton Multivitamins Lysine Syrup ialah satu sirap kuning jelas dengan satu menyenangkan berasa buah / perasa nanas.


3.Apa jenis pembungkusan ialah Appeton Multivitamins Lysine Syrup didapati di?
Appeton Multivitamins Lysine Syrup tersedia ada dalam satu 120ml botol kaca ambar, bersama dengan satu 5ml picagari steril untuk jumlah berukuran tujuan-tujuan.


4.Adakah Sirap Lisina Appeton Multivitamins 'Halal'?
Secara umum
, tiada "Halal" sijil dibenarkan untuk mana-mana produk farmaseutikal. Appeton Multivitamins Lysine Syrup tidak mengandungi ramuan dengan asal haiwan atau alkohol. Lantarannya, penggunaan oleh orang Islam bukan satu isu.


5.Apa dos yang disyorkan untuk Appeton Multivitamins Lysine Syrup?
Appeton Multivitamins Lysine Syrup akan diambil sekali sehari. Ia adalah disyor untuk kanak-kanak dari 0-4 tahun untuk ambil 2.5ml harian. Anak-anak di atas 4 tahun adalah dicadangkan untuk ambil 5ml harian


6.Bilakah masa terbaik untuk ambil Appeton Multivitamins Lysine Syrup, sebelum atau selepas hidangan-hidangan?
Tiada waktu yang ideal untuk ambil tambahan ini. Tetapi lebih baik membuat ia satu tabiat untuk ambil Appeton Multivitamins Lysine Syrup selepas sarapan pagi. Ini bagi pastikan yang anda ingat mengambil ia setiap hari.


7.Pada umur
berapa boleh anak-anak memulakan akan diberi sebagai Appeton Multivitamins Lysine Syrup?
Anda boleh
memulakan memberi anak-anak anda Appeton Multivitamins Lysine Syrup seawal berusia 1 tahun. Sirap ini boleh dijatuhkan lurus ke atas lidah, atau dicampur dengan susu, jus buah atau makanan, sebagai pilihan.


8.Bolehkah
anak-anak mengambil makanan tambahan lain seperti vitamin C, multivitamin , dan lain-lain masih mengambil Appeton Multivitamins Lysine Syrup? Adakah terdapat jadi mana-mana masalah-masalah dos berlebihan?
Appeton Multivitamins Lysine Syrup
mengandungi bukan sahaja lisina tetapi vitamin-vitamin penting lain juga. Lantarannya ia adalah tidak perlu ambil lain


9.Apa ialah kesan-kesan sampingan Appeton Multivitamins Lysine Syrup?
Appeton Multivitamins Lysine Syrup
biasanya adalah boleh diterima dan menggunakan tiada kesan-kesan sampingan jika diambil dalam dos yang disyorkan.


10.Mengapa ada tiada peningkatan dalam selera anak saya? Apa mungkin masalah?
Tiada
dua anak ialah serupa. Lantarannya keberkesanan Appeton Multivitamins Lysine Syrup berbeza-beza. Beberapa menampakkan hasil segera, lainnya mengambil lebih lama dan beberapa bukan langsung. Tetapi ini boleh juga disebabkan kesihatan lain


11.Bolehkah anak saya meneruskan mengambil Appeton Multivitamins Lysine Syrup selepas peningkatan seleranya?
Sudah tentu
, sebagai lisina telah faedah lain juga (lihat di bawah). Selain lisina, Appeton Multivitamins Lysine Syrup mengandungi zat-zat lain juga.


12.Apa lisina?
Lisina
ialah satu asid amino perlu sambil ia tidak boleh disintesiskan dalam badan dan oleh itu mesti diperolehi dari diet kita. Lisina telah banyak fungsi dalam badan kerana ia digabungkan ke dalam banyak protein, yang digunakan oleh badan untuk satu pelbagai tujuan. Tiada had RDA telah ditubuhkan.


13.Bagaimana boleh
selera peningkatan lisina?
Bukti
telah membuktikan yang mengambil lisina dengan bantuan vitamin-vitamin lain kepada peningkatan selera dalam kebanyakan kanak-kanak.


14.Apa ialah sumber yang baik lisina?
Lisina
didapati paling dalam sumber-sumber makanan protein, seperti daging, produk tenusu dan kekacang. Bagaimanapun , ia tidak mudah didapati untuk badan dalam bentuk bijirin-bijirin atau kacang tanah, sambil ia berada dalam daging dan produk tenusu.


15.Adakah lisina dalam makanan jadi dimusnahkan semasa memasak?
Memasak
, membakar dan penyejukbekuan lebih akan mengurangkan lisina kandungan dalam makanan. Maka perlukan penambahan.


16.
Siapakah dalam bahaya kekurangan lisina?
Lisina
sering kurang dalam diet pemakan-pemakan sayur ketat (itu yang mengecualikan telur-telur dan produk tenusu). Atlet-atlet menceburi dalam senaman bertenaga kerap juga telah satu keperluan yang meningkat untuk asid-asid amino penting walaupun paling diet dapat bertemu permintaan tambahan ini.


17.Adakah lisina benar-benar membantu anak-anak semakin tinggi?
Banyak kajian
di Jepun telah membongkar pentingnya lisina dalam mempromosikan pembangunan fizikal dalam anak-anak. Satu kajian yang dijalankan di Jepun telah membuktikan ia dengan memberi satu tambahan mengandungi 0.5g L-lysine HCl setiap hari untuk sekumpulan


18.Adakah bantuan lisina dalam pencegahan osteoporosis?
Satu kajian
menunjukkan yang L-lysine boleh meningkatkan penyerapan kalsium tali perut dan meningkatkan pemuliharaan renal kalsium terserap. Kesan-kesan bergabungan ini boleh menyumbang kepada satu imbangan kalsium positif, maka mencadangkan satu kemungkinan kebergunaan L-lysine menambah untuk kedua-dua campur tangan terapeutik dan preventif dalam osteoporosis.


19.Adakah Appeton Multivitamins Lysine Syrup mengandungi pewarna tiruan?
Appeton Multivitamins Lysine Syrup
mengandungi tiada pewarna tiruan. Warna kuning jelas dijangka warna asli vitamin-vitamin.


20.Bolehkah
anak saya meneruskan mengambil Appeton Multivitamins Lysine apabila beliau jatuh sakit dan ambil ubat lain?
Sudah tentu
, sebagai Appeton Multivitamins Lysine mengandungi vitamin-vitamin penting lain. Maka Appeton Multivitamins Lysine boleh menyediakan multivitamin untuk anak anda semasa tempoh dan bantuan ini untuk membina sistem imun.


21.Anak lelaki
saya ialah berusia 1 tahun, sepatutnya dia ambil Appeton Lysine Multivitamin Tablets or Appeton Multivitamins Lysine Syrup?
Ia
bergantung kepada keupayaan anak anda untuk menghisap dan mengunyah. Jika dia tidak mampu mengunyah atau menghisap pil-pil, kemudian anda boleh memberi makan dia


22.Bolehkah vitamin B anak-anak bantuan kompleks keuntungan hampir berat badan mereka?
Kompleks
vitamin B sebenarnya boleh membantu untuk meningkatkan selera dan demikian akan membantu keuntungan hampir berat badan.







nk share gmbr tisya yg chubby time kecik2 dlu

pipi geboooo mmg best di cubit...hehehe

peha pn bole tahan kental :-p
tp sejak die bole berjln, die aktif sgt
and berat bdn turun
tp bila p check doktor, alhamdulillah smua ok

time ni mcm tisya dh chubby balik
mayb rambut die pendek kot

ni yg latest, nmpk susut je
rambut pn dh pjg..nk kena potong tu
berat terkini dlm 13-14kg



**korang ada tk bg kt anak APPETON MULTIVITAMIN LYSINE ??
ada effect cpt tk, bab slera mkn tu??



**saper2 yg blum vote utk tisya
dlm dutchlady contest,jgn lupa klik SINI...tq





15 comments:

♥ Anje a.k.a Mama_Balqis ♥ said...

makin kurus tisya ek,masa tecik chubby betul la dia bila dah besaq makin kurus, balqis plak 10kg je dah 3 tahun lebey ni, dari umur 1 tahun berat badan yang sama gak, pernah try bagi makan appeton ni, kalo anak orang len menjadik je, tapi balqis still jugak tak mau naik berat badan makan selero giler, tapi lawas. harap tisya makin berselra lepas makan apeeton ni k

[-suziey-] said...

aah la wei...tembam nye tisya dulu..skang kurus sgt..haih..susah ni ank xnk minum susu xnk mkn..elok gk kasi suppliment..aQeel pn xbrapa mkn sgt..n susu pn kurang..sibuk nk main..tp dia suka minum shake herbalife..so ok la..at least nutrition ttp ckp utk body..

Afne said...

ryn, afne belikan champs c with lysine. selera mkn hana alhamdulillah ok berbanding dulu. mmg kena sentiasa sediakan apa2 kt rmh. haziq pn dh join mkn vit hana.

ibuayahdamia said...

perghhh tembamnya tisya dulu2...

aleesya pernah makan appeton tu gak...alhamdulillah...selera dia makan kembali pulih...tapi kadang2 budak2 ni tak tentu lah...ader masa selera makan ok..ader masa paksa cam mana pun tak nak...maca aleesya sekarang, dah boleh makan tanpa paksa2...kalau makan lebih sikit, dia kata kenyang...kalau makan kurang sikit, dia kata lapar..hehe..senang keje ayu...

as long tisya sihat, it's ok kot..

ayu dah like yer

Faryza said...

saya pun ada bg vitamin champs lysine utk amir.alhamdulilah.. selera mkn dia bertambah nampak nye.

Softtouch [Hanim] said...

tembam yer tisya dulu..gebu..anak sy mkn oklah tp dia bkn pemakan orgnya..ada masa2 dia nk mkn, dia lebih suka isap susu lagi..

mama rifQy said...

ala..kak amy!tisya sangat gebu.sangat chubby mase kecik..sangat2 cute..sungguh!!!!
macam da kurus skang..kan?
kalau chubby..lagi comey!!

ceritacherita said...

anak i dah makan 3 bottles of multivitamin appeton ni, tapi selera dia sama gak, tak de beza, tetap susah nak bagi makan. tapi at least dia ada segala multivitamin so okla.

Nana said...

damia makan yg tablet punya
appeton lysine juga

eT said...

me dulu bg anak mkn yg jenema yg sama jenis tablet...
dia xder la naik mendadak selera...
tp ok la nk mkn jugak...dari xmo mkn lgsg..mmg riso...

AyuArjuna BiGoshh said...

geramnya tgk pipi tisya masa kecik...tembam...comel...ni tisya dah besar nak slim sikit kot...nak bergaya :)

irvanqiesy said...

hi mamatisya, anak sy and anak abg pnah try appeton ni,last jd obes plak.dlu mmg 2,2 kurus sgt, bile bg sebotol mmg nmpk berkesan.smpai skrg mok2...hehehe... ni anak no.2 pon kurus gak, tp xnk bg la takut jd mcm abgnye plak. tp anak ni ikut umo mmg ade yg berat naik turun,smpai masa die akan sndiri nk mkn.yg penting sihat ok la kan. ni sy share pengalaman sy saje.

e.l.i.z.@ said...

wah gebu n chubby gileee..meme napok la bezo nge gambar loni hehe..

eli penah gok wi appeton ni..hurmmm x jadi kot nge anok eli..meme sek dio behi jah appeton tu.xyoh letok dlm susu pun, paka minum terus gitu jah..tp gak bdn menten cekeding..tp ok la nk menten wi pun..supplement keh

myra damia said...

Salam..ank sy mia umur 1tahun 2bln mmg xnk mkn..hrpkn susu je kuat..puas sy bg mkn..mcm2 dh cuba..ni sy bt bg dia minum appeton ni..tp mcm tu jgk x nk mkn..risau la..bdn susut..lasak..

Nudrah Mustaffa said...

Ank sy sethn 3 bln ..berat 13.9kg..tknak mkn tp sy akn bg susu time dia tido tgh mamai2 tu..pastu kalu mlm time tido setiap 3 jam susu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...