Followers MamaTisya

Wednesday, November 3, 2010

Home Town Yong Tow Foo

hubbyku kurang sihat
so die terasa nk mkn yong tow foo
so kami ke ampang mlm td

tp disebabkn rmi org so tk jd la singgah yg outlet ampang
hubbyku ckp ada 1 lg outlet kt wangsa melawati
so kami ke wangsa melawati
nasibaik org tk rmi tp tisya dh ngantuk plak
so kami tapau saje

ada member blogger aku pernh mkn cni..
saper lg kalo bkn geng lunch dlu2 si syana
restoran ni ada tanda halal
1st time mkn yong tow foo ni
slalu bli yong tow foo kt psr mlm je
hubbyku ckp restoran ni lama dh femes
ptt ler rmi je org mkn kt cni

rege tkde la mhl..bole pilih ikut korang suka


tisya yg dlm kete dh tdo tp dh msk restoran bgn plak
sibuk nk tgk menu tu psl rambut serabai
tp lps tu sambung tdo blk...

mkn rmi2 kt umh...yum2

ada 3 jenis sos..sedap
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v

jom tgk apa nama menu nye

terung + round fried tofu

fried soi kow, char kuoy, foo chok

tauhu ngan apa ntah yg ni namanye

bendi & peria

sayur and mcm wantan

soup soi kow


yong tow foo kt cni special skit cz mkn ngan nasi
tp aku tk mkn pn ngan nasi..mkn smua2 tu pn dh kenyang
regenye 1 pcs tu 80sen kalo yg kecik2 tu la
so ikut korang la nk pilih byk mn...lebihkurang rm25++
kalo bli kt psr mlm tu slalunye dlm rm10-12 je
tp yg ni mmg sedap la especially sos nye
ada saper pernh try mkn cni??
aku suka sgt yg fried soi kow, char kuoy, foo chok


**korang suka tk mkn yong tow foo??





19 comments:

Nana said...

penah makan kt sini bozz banje mmg pemes kt ampang tu kan
melawati ada juga ek branch dia

ieda said...

ermm sedapnya .. akak selalu jugak makan yongtaufu .. kalau rasa nak mkn menu vege tuu , tu lah pilihan terbaik ..

kalau org demam memang suka jugak makan nie .. tekak x lalu kann :)

Softtouch [Hanim] said...

masa bujang dulu pernah lah mkn..sedap...suka mkn ikan dia..xigt nama dia apa..mcm smbal2 sikit...mmg sedap...n sellau ramai rg nak2 kat ampang tu..

AyuArjuna BiGoshh said...

yong tau foo mmg feveret..klu kat area selangor selalu cari kat pasar malam upm, uptowm damansara (pamos ni) takpun beli bahan kat tesco/pasar buat sendiri...sos dia ada jual kat tesco..sedap gak :)

mummy_ayu said...

sedapnya...lama tak makan yong tau fu...

sw33tdarling.com said...

i loikeeee yong taufuuu

cikbedahlaser said...

yong tau fuu mmg feberet suami...
selalu beli kat psr mlm je..
klu dpt yg sup pon sedap... fuhhhh

SyaNa said...

sedap sos dia..
price dia mmg mahal la sket dr pasar mlm.tapi berbaloi la aku rasa

zura@iwan said...

dapnya..aku suka yong tow foo tu..hehe

Delimasari said...

beli kat pasar malam aje...
yg kat restoran lom penah cuba lg..

momguess said...

aku suka gole yong tow foo ni
dulu selalu mkn ampang tong tow foo

POSH76 said...

pernah nampak yang ni tapi still p kat Ampang gak...hehe

firahadifa said...

babe , aku suke gile2 makan yong tau foo kat sini... selalu seh makan sini...... sedap gile sos dia.... waaaaaaaaaa nak balik malaysia nk makan yong tau foo jap ..

♥ Anje a.k.a Mama_Balqis ♥ said...

wah sedapnya...kita suka yong tau fu ni...memang peberet la katakan...

Iryani Noor said...

kt cni xbny choice.. tp sup die not bad kn =p.. btw minggu lepas baru mamam kt sabak.. tp tomyam die, alahaii cair nyer...

Mama Zharfan said...

lama dh tak mkn gini :)

Ummi Dania Yasmine said...

suka chinese food :-)

julia said...

aku jawab soklan ko, aku tak pernah makan yong tow foo & rasanya tak makan dah kot....huhuhuhu

Farra Dhelina said...

sukaaaaa time diet lagi lahhhhhh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...